Впровадження елементів "Ейдетики"
в практику роботи початкової школи
Сьогодні перед багатьма
вчителями постає думка: яким методам і прийомам надати перевагу? Що робити, аби
кожному учневі було легко і цікаво здобувати знання? Зараз пропонується багато
методик і одна з них – «Школа Ейдетики».
Ейдос – з грецької «образ», а
ейдетика – це вміння працювати з живою уявою, використовуючи мнемічні прийоми.
Людина з такою пам’яттю швидко та ефективно працює з великою кількістю
інформації без напруження і перевантаження психічної діяльності.
Ейдетизм (від грецького
«ейдос» - вигляд, образ) – психічне явище, сутність якого полягає у здатності
відтворювати яскравий наочний образ через тривалий час. Для ейдетизму
характерна емоційна забарвленість образів.
Школа «Ейдетики» представляє нову освітню технологію, що дозволить кожному учню комфортно та легко здобувати нові знання у будь-якому віці, отримуючи задоволення від реалізації своїх здібностей.
Школа «Ейдетики» представляє нову освітню технологію, що дозволить кожному учню комфортно та легко здобувати нові знання у будь-якому віці, отримуючи задоволення від реалізації своїх здібностей.
Ейдотехніка
допомагає вирішати
такі основні навчальні та виховні завдання:
розширює
творчі можливості дитини завдяки гармонійній роботі лівої (логіка) і правої
(творчість, образне мислення) півкуль головного мозку;
формує вміння учнів ефективно і самостійно
вчитися;
підвищує
самооцінку дитини завдяки результативності у навчанні, створюючи
психологічний комфорт.
Тому завдання освіти, не просто навантажити
учнів великим обсягом знань, а, насамперед, розвинути можливості, розкрити
творчий потенціал. Адже кінцева мета навчально-виховного процесу – самодостатня
особистість, яка може і вміє робити вибір, впевнена в собі і в своїх
можливостях.
Професор О.Лурія, батько сучасної
нейро-психології, виділив із класу «мнемотехніки»- «ейдотехніку» - конкретно образне мислення. А на основі
«ейдотехніки» і була створена «ейдетика».
Автор «Школи Ейдетики» - російський вчений
Ігор Матюгін.
Він розробив ігрову систему, яка покращує
сприймання та відтворює інформацію, спираючись на властиве кожній людині вміння
уявляти та фантазувати. Вчений запропонував
використовувати ввесь спектр фантазій і уявлень: зорових, рухових, тактильних і
смакових. Численні експерименти довели, що пам’ять людини тісно пов’язана з її
уявою та уявленнями – «ейдосами», як казали древні греки. Методика отримала
назву «Школа Ейдетики».
Впровадження цієї методики в Україні здійснює Євген Антощук, почесний доктор педагогічних наук – засновник «Української школи ейдетики «Мнемозина». Він зазначає, що вміння дорослого «спускатися» до рівня дитини, тобто бачити яскраво, вміння дивуватися, фантазувати – це і є ейдетика.
Впровадження цієї методики в Україні здійснює Євген Антощук, почесний доктор педагогічних наук – засновник «Української школи ейдетики «Мнемозина». Він зазначає, що вміння дорослого «спускатися» до рівня дитини, тобто бачити яскраво, вміння дивуватися, фантазувати – це і є ейдетика.
Ейдетики стверджують, що не буває
поганої пам’яті, а ми просто часто не вміємо нею користуватися. А причина цього
– недостатньо розвинене асоціативне мислення. Головне запитання під час
тренування асоціативного мислення звучить так: «Про що ти подумав?» Наприклад,
я пропоную дітям подивитися на чорно-білі картинки і сказати, про який колір
вони подумали і обов’язково пояснити чому. Або навпаки, називаю будь-який колір
і запитую про який предмет подумали діти.
Дуже добре сприяє розвитку асоціативного мислення використання друдлів. Друдли – це загадка-головоломка; малюнок про який неможливо чітко сказати, що це таке.
Методи ейдетики різноманітні: на запам’ятовування слів (у тому числі й іноземних), віршів, імен, цифр, прозових текстів тощо. Завдяки цим методикам в учнів розвивається зорова, слухова, тактильна, нюхова пам'ять; довільна увага; вербальне та невербальне мислення; відтворення, творча уява та мовлення.
Дуже добре сприяє розвитку асоціативного мислення використання друдлів. Друдли – це загадка-головоломка; малюнок про який неможливо чітко сказати, що це таке.
Методи ейдетики різноманітні: на запам’ятовування слів (у тому числі й іноземних), віршів, імен, цифр, прозових текстів тощо. Завдяки цим методикам в учнів розвивається зорова, слухова, тактильна, нюхова пам'ять; довільна увага; вербальне та невербальне мислення; відтворення, творча уява та мовлення.
запам’ятовування запам’ятовування запам’ятовування
певних мовних правил чисел віршів
1. ЗАПАМ’ЯТОВУВАННЯ ВІРШІВ.
Після дитячого садочка діти приходять в
перший клас і одразу у багатьох із них виникають труднощі у такій знайомій та
простій вправі, як вивчення віршів. Недарма батьки скаржаться на те, що у
садочку діти вчили вірші залюбки та легко, а в школі це перетворюється на важку
та нудну роботу. Тому виникає питання: як зацікавити дітей?
До вивчення віршів підходжу індивідуально,
враховуючи психічні пізнавальні особливості кожної дитини. Деяким з них краще
запам’ятовувати вірші спираючи їх на слух, іншим подобається уявляти себе
головним персонажем вірша (тобто фантазувати), третім подобається малювати,
четвертим – легше закодувати вірші, залишивши початкові букви. Головне, щоб цей
процес став творчим, цікавим і приносив задоволення та результат, тому на
уроках, знайомлю учнів з усіма методами вивчення віршів, щоб учні змогли знайти
і застосувати зручний для себе.
уяви кінестичної логічних піктограм
пам’яті скорочень
(абревіатури)
1.1 За допомогою уяви
Цей
метод найбільш простий і використовується дітьми самостійно та підсвідомо.
Набагато легше запам’ятати, що бачимо, уявляємо, ніж те, що завчаємо механічно.
Тому, вивчаючи вірш за допомогою цього методу, потрібно лише уявити всі події,
що відбуваються у вірші, с точки зору діючої особи, використовуючи предмети, що
знаходяться навколо людини як підказку.
Гра "Римований мультик"
У
дитячому садочку
Є
акваріум в куточку,
А в
акваріумі рибки
Миготять
туди –сюди,
І на
всіх вони крізь шибку
Поглядають
із води.
Н.Забіла
При
вивчені вірша дітям пропоную заплющити очі та уявити, що вони знаходяться у
дитячому садочку, а в кутку кімнати стоїть акваріум. Вони дивляться на нього і
уявляють, як рибки миготять туди-сюди. І здається, що рибки на всіх поглядають,
як скрізь шибку, із води. Можна очі не заплющувати, а використовувати підказки:
шафа, як акваріум; книги, як рибки.
Цей
метод засвоюють дуже швидко діти, у яких добре розвинута уява і немає
психологічного протесту. І навпаки, дітям із математичним мисленням цей метод
може здаватися важким і не зручним. Метод краще використовувати для
запам’ятовування невеликих легко римованих віршів з яскравими образами.
1.2 За допомогою кінетичної пам᾽яті
Кінетична
пам'ять – це пам'ять на відчуття та рухи. Учням, в яких розвинутий цей вид
пам’яті, краще не тільки уявляти події, що відбуваються у віршику, я й самим
відтворювати ці події.
Наприклад:
Індик в
миску воду лив,
Індик
шию довго мив,
Індичатко
помагало -
Індика
за хвіст тримало.
І гусак
почав сваритись:
- Індики,
а годі митись!
Г.Чубач
Вивчаючи
цей віршик за допомогою кінетичної пам’яті, дітям пропоную відчути себе індиком
і виконувати всі дії, що є у віршику.
Тобто дитина встає і уявно тримає в руках миску і ллє туди воду. Потім імітує
як індик довго миє шию, оглядається та бачить, як індичатко тримає його за
хвіст. Далі уявляє себе гусаком, що свариться (імітує рухи при сварці) на
індика.
Цей
метод краще підходить учням молодшого шкільного віку, яким подобається
рухатись.
1.3 За
допомогою логічних скорочень
(метод абревіатури)
Метод
логічних скорочень – це метод зручного скорочення слів, який є елементом скорочитання.
Слово скорочується таким чином, щоб за деякими його буквами можна було
здогадатися про його значення. Цей метод краще застосовувати для вивчення
правил, тематичних визначень тощо. Він найбільш підходить школярам, в яких
погано розвинена уява. Творчий процес відбувається тоді, коли діти починають
здогадуватися про зміст слова по скороченому запису цього слова, записуючи його
в пам’яті на рефлекторному рівні.
Наприклад:
У рябого
кошеняти,
Завелися
грошенята.
Скік
мале у магазин
Тай
купило апельсин.
Розкусило,
- там водиця.
Апельсин
цей не годиться!
І
побігло в магазин:
«Дайте з
салом апельсин.»
У
ряб. к - ти
Зав-ся гр – та
Ск. м. у
маг-н
Та й
куп. ап-н.
Роз-ло,
там в-ця,
Ап-н цей
не год-ся!
І п-ло в
маг-н:
«Д-те з
с-м ап-н.»
1.4 За допомогою піктограм
Піктограми
– найперше письмо у світі, в якому замість слів використовувались малюнки. Але
не до кожного слова можна одразу намалювати піктограми, цьому потрібно вчитися.
Навчальні етапи:
Вчимося
малювати прості слова (іменники).
Малюємо
прикметники, дієслова та інші частини мови.
Вчимося
малювати піктограми до важких словосполучень.
Малюємо
вірші.
Поетапне виконання вправи:
Перший етап – малюємо.
Другий етап – зчитуємо інформацію з листка.
Третій етап – зчитуємо інформацію з пам’яті.
Спочатку
для опанування цієї методики потрібен певний час, але згодом при сформованих
навичках опрацювання тексту буде йти швидше і якість його запам’ятовування буде
вищою.
Цю
методику можуть застосовувати учні середніх і старших класів, але опановувати
її потрібно з легких дитячих віршиків і поступово переходити до більш складних
поетичних творів.
2. ЗАПАМ᾽ЯТОВУВАННЯ ЧИСЕЛ
2.1 Запам’ятовування цифр за допомогою методу
зачіпки
Можливості
нашої пам’яті обмежені. Джордж Міллер вивів формулу короткочасної пам’яті. (V=7+2), яку назвав «Магічне число». Згідно цієї формули людина
запам’ятовує від 5 до 9 цифр. Але, якщо ми цифри об’єднаємо за якимсь змістом,
то запам’ятаємо їх набагато більше і в певному порядку.
Наприклад:
Треба
запам’ятати ряд чисел 2 3 5
5 0 5
1 2 1
9 7 4.
Розміщуємо
їх в наступну комбінацію:
23; 55;
05; 12; 1974 і запам’ятовуємо як часовий ряд – без
п’яти на дванадцяту п’ятого грудня тисяча дев’ятсот сімдесят четвертого року.
2.2 Метод трансформації
За
допомогою цього методу легко запам’ятати число «пі».
3,
1415926535589 (до дванадцятої цифри).
Нам
подарували гарне пухнасте кошеня (3) і коли ми його пестили воно муркотіло, і
вигинало доверху хвостик (1), схожий на одиничку. Кошеня мало свій будинок (4)
з димарем (1). Там воно ласувало пирогом (5) з рибою (9). До нього прилетів
його улюблений папуга (2), що пив чай за малесенької чашки (6) з ананасів (5).
Цей чай був таким смачним, що за ним ланцюжком вишикувались всі зайчики (3)
лісу і хотіли обміняти цей чудовий напій за капусту (5) з якої вони зробили
сніговичка (8) з рибою (9) замість носа.
Якщо з
першого разу не вдалося запам’ятати, нічого страшного, для того, щоб добре
навчитись запам’ятовувати, необхідно постійно тренуватись.
3.ЗАПАМ’ЯТОВУВАННЯ
ПЕВНИХ МОВНИХ ПРАВИЛ
3.1 Вивчення парних дзвінких та глухих приголосних
Бабуся Пілюля
Дерева трусила,
Зозулю смішила,
Жолудь шукала.
Джуля чайка
Дзьобом цокотіла,
Гукала ховраха,
Ґелкотала крокодилу.
3.2 Написання префікса "с-"
(3 клас)
-
Відгадайте загадку.
Хто з
хвостиком і з вушками?
В кого
лапки з подушками?
Як
ступа, ніхто не чує.
Тихо,
крадучись, полює
І
маленькі, сірі мишки
Утікають
геть від …(кішки).
Показую
малюнок.
- Я
уявила кішку ось такою. На яку букву вона схожа? (На с).
Кішка
була дуже поважна : над нею позначка префіксу – частини слова, що стоїть перед
коренем.
Яка кішка?
(Товста).
Уявіть,
що ви до неї доторкнулися. Яка вона? (Пухнаста).
Яка
частина тіла у неї найдовша? (Хвіст).
Що кішка
може робити? (Фиркати).
Повторіть
ще раз, що ми дізналися про кішку? (Товста, пухнаста, хвостата,
вона фиркає від поважності).
З яких букв
починали слова опису кішки? (На дошці поряд з малюнком пишу букви к, т, п, х, ф ).
У мові є
правило: префікс с – пишемо перед літерами… (спробуйте закінчити).
К, Т, П, Х, Ф.
3.3 Написання префіксів роз -, без-
(3 клас)
- В
одній чарівній країні «Окулярів» було багато дітей. Окуляри мали всі мешканці
цієї країни. Уявіть собі окуляри. Які вони за формою? А яка оправа? На що вона
схожа?
Одна
дівчинка була дуже розумна, тому її називали Розумниця. А ще був хлопчик, дуже
добрий, але завжди забувався про будь-яке прохання. І тому його називали
Безвідповідальним.
Матусі любили своїх дітей. Дівчинці матуся
подарувала сукню, на якій вишила перші дві літери її імені.
Уявіть
себе тією дівчинкою, тим хлопчиком.
Що
матуся вам вишила, якими нитками? Для дівчинки матуся вишила РО. Для хлопчика
БЕ.
Діти не
розуміли слів і дуже хвилювалися, чи все з ними гаразд. Вони крадькома
підходили до люстерка і зазирали в нього, обережно, ледь помітно… Спробуємо
вдягнути окуляри чудової країни і ледь помітно зазирнути в дзеркало.
Що
побачила дівчинка? (Дужки від окулярів).
А
хлопчик? (Теж саме).
Що ця
дужка нагадує? (Літеру З).
А РО і
БЕ не бажали залишатися на самоті і, побачивши нову букву, одразу простягнули
ручки назустріч дружбі з літерою З.
З тієї пори
хлопчик і дівчинка подружилися, а РО і БЕ поєдналися з З, утворилися два
префікси роз- і без-, які завжди
пишуться із «з».
Система повторювання
Повторювання є ефективним та сильним
інструментом для зберігання інформації.
Є три види
повторювання:
1) механічне – це повторювання інформації
з книг та інших носіїв (аудіо, відео) з
метою кращого засвоювання інформації. Це система зазубрювання;
2) абстрактно – логічне – зберігається
краще, ніж механічне,, але вже через 4-6 днів 90% учнів не в змозі відтворити
інформацію на такому ж рівні, як спочатку;
3) ейдетичне – раціональне повторювання
тільки із своєї пам’яті, а не з інших носіїв, з спеціальним проміжком часу, з
метою збереження інформації на термін ,
який необхідний.
Школа «Ейдетики» пропонує такий план
повторювання:
Одразу
після вивчення матеріалу.
Через
30-40 хвилин.
Через
3-4 години.
Через
добу.
Через
неділю.
За
необхідністю.
Методи «Ейдетики» сприяють розвитку
мислення, покращенню пам’яті учнів. Це допомагає працювати творчо і цікаво, а
для дитини урок з казками стає найулюбленішим.
З опорою
на образи учні краще сприймають інформацію – це є їх підтримкою у складних
процесах розуміння, запам’ятовування та згадування, протягом уроку зберігається
розумова активність, розвивається уява.
Будь-який
вихованець засвоює матеріал у процесі гри, не помічаючи інтелектуального
навантаження, швидко, весело.
Поради школи Ейдетики
Якщо
хочете щось запам’ятати – уявляйте.
Усе, що
побачили, почули, відчули, уже запам’яталося.
Не
думайте словами, думайте образами.
Фантазуйте.
Не
сваріть себе за невдачі, краще замисліться та зробіть висновки.
Хваліть
себе, навіть за маленькі успіхи.
Уроки не
вчіть, а вигадуйте та уявляйте з їх приводу щось цікаве, незвичайне, а тому
приємне та легке під час пригадування.
Не вчіть
вірші куплетами.
Не
бійтеся забувати, якщо уявили.
10.
Перед тим як заснути, уявляйте себе здоровим, щасливим та розумним.
11.
Прокидайтеся із задоволенням.
12. Те,
що вивчаєте, не повторюйте більше 2-3 разів; якщо в цьому є потреба, зробіть це
через 2-3 години.
13. Не
напружуйтесь, навіть стискаючи кульову ручку під час записування інформації
(дуже важко уявляти те, про що пишеш).
Тактильні асоціації
Для таких ігор необхідно мати 10 тактильних
карток. Кожна має свою фактуру: хутро, наждачний папір, фланель, крапельки
воску, мотузка, довгі палички, фольга, оксамит, велюр.
Мета карток:
допомогти дитині розширити знання про предмети та отримати додаткові враження
від них. Ці тактильні картки знадобляться не тільки для формування
асоціативного мислення, але й допомагають у розвитку тактильної пам'яті.
Принцип роботи: перед
дітьми виставляється ряд предметних зображень, кожній дитині дається набір
тактильних карток. Торкнувшись картки, діти відповідають на запитання
вихователя: "Про що ти подумав, доторкнувшись до картки?" Можна
пограти навпаки: ви пропонуєте дітям дібрати до конкретного предметного
зображення свої варіанти карток, відчуття від яких у них асоціюється із заданим
предметом. Тоді запитання звучатиме так: "У мене є машина. Про яку
табличку ви подумали?"
Поради:
1. У роботі з дітьми молодшого віку
спирайтесь на предметні зображення, максимально пояснюйте свій вибір тактильної
картки.
2. Ніколи не примушуйте дитину торкатися
картки, яка неприємна їй на дотик.
3. Краще завершувати роботу карткою, яку
найбільше люблять діти: хутряною, оксамитовою, тією, що вкрита фольгою.
Предметні асоціації
Для таких ігор потрібно мати набір різних
предметів: ниточку, паличку, трубочку, папірець, шматочок тканини, монетку,
хутро, шишку, каштан, камінчик, мушлю, гудзик. Вихователь тримає в руці
будь-який предмет і ставить запитання: "Про що ви подумали?" Спочатку
допомагайте дитині пояснювати її асоціативний вибір, потім вчіть малюка робити
це самостійно.
Звукові асоціації
Потрібно зробити мішечки і покласти в них
різноманітні предмети, що породжують різні звуки. Вихователь ставить перед дітьми на дошці ряд
предметних зображень і за допомогою звукового мішечка пропонує обраний звук.
Після чого запитує: "Про що ви подумали, почувши цей звук?"
Поради:
1. Не заохочуйте дітей спробувати вгадати, що
знаходиться у вашому звуковому мішечку.
2. На початковому етапі роботи пропонуйте
лише свої варіанти асоціативних зв'язків з предметами, давайте пояснення.
3. Намагайтеся ховати за дошкою ті джерела
звуків, які не можна покласти в мішечок: ножиці, дудочку, склянку з водою.
Смакові асоціації
Для таких ігор не потрібні реальні смакові
відчуття: смаки ми уявляємо, і, залежно від вікової категорії, запропоновані
смакові відчуття будуть ускладнюватися та розширюватися. Так, до арсеналу
увійдуть не лише солодке, кисле, гірке, солоне, але й гаряче і холодне,
хрумкий, твердий, рідкий, соковитий. Тут знадобляться предметні зображення
різних продуктів та піктограмами смаку. Вихователь виставляє перед дітьми
предметні зображення продуктів, зокрема різних страв і плодів, обирає
піктограму смаку. Наприклад: солодке. Запитує: "Що тут солодке?"
Поради:
1. До обраного смакового відчуття намагайтеся
подати якомога більше продуктів і, напаки, до кожного продукту підбирайте нові
смакові відчуття. Наприкла: вишня кисла, а
вишневе варення солодке.
2. Дітям молодшого дошкільного віку пропонуйте
варіанти, пов'язані лише з одним смаковим відчуттям: солодким, кислим, солоним.
Обладнання: серії
малюнків, набір паличок (сірників), комп'ютер.
Хід уроку
І. Організація класу
до уроку
Вправи ритмотерапії
«Привітання з рухами»
(Учитель і діти
вибивають ритм.)
- Я всміхаюсь сонечку!
- Здрастуй золоте!
- Я всміхаюсь квіточкам!
- Хай вони ростуть!
- Я всміхаюсь дощику!
- Лийся, мов з відра!
- Друзям усміхаюсь я.
- Зичу їм добра!
Створення
позитиву «Кулька добра»
Учитель. Тремо
долоні одна об одну, щоб відчути тепло. Розводимо ручки на невелику відстань. Відчуваємо
тепло? Усе своє тепло, доброту своїх сердець вкладаємо в уявну кульку.
Продовжуємо її ліпити ручками, а тепер разом з усмішкою відправляємо усім
присутнім!
ІІ. Мотивація
навчальної діяльності учнів
Оголошення теми й мети
уроку
Учитель. Сьогодні
у нас незвичайний урок.
Ми будемо гратися і водночас сумлінно
працювати. Ми проведемо тренінгові вправи ейдетики, які зазвичай використовуємо
на різних уроках, за допомогою яких легко й швидко запам'ятовуємо числа,
таблиці множення, словникові слова, вивчаємо вірші, пишемо перекази, а також ці
тренінги можна використовувати при вивченні іноземних мов.
Ейдетика — від слова «ейдос», що в перекладі означає образ. Характерна особливість ейдетики — це емоційне
забарвлення образів. Основа пам'яті — це уява. Учені доводять, що
запам'ятовуємо і відтворюємо те, що уявляємо. Отже, девіз нашого уроку.
Уява + фантазія +
гумор = легке відтворення інформації.
Бажаю всім успіху!
ІІІ. Робота над
матеріалом уроку
Презентація «Піктограми — це чудово!»
Учитель. Уже не
один рік ми використовуємо метод піктограм. Сьогодні пропоную і вам
переконатися, що піктограми у навчанні дітей — це справді чудово!
Методи ейдетики є різноманітними. Завдяки
цим методам в учнів розвивається зорова, слухова, тактильна пам’ять, увага, мислення,
творча уява та мовлення.
Учитель. Молодшим
школярам досить складно утримувати уявний образ без його графічного
підкріплення. Саме в цьому і допомагають піктограми. Цим методом ми
користуємося для вивчення віршів, для переказу текстів (усних чи письмових).
Піктограми можуть бути як графічні, так і в малюнках, усе залежить від фантазії
учнів і вчителя, які на уроці є партнерами, співавторами.
Вивчення вірша «Новий рік» за піктограмами
Учитель. Уявіть
собі, що незабаром свято Новий рік. Які асоціації виникли у вашій уяві?
Сьогодні я пропоную вам вивчити вірш
«Новий рік» за піктограмами. До кожного рядка підбираємо піктограму.
А тепер найцікавіше! Уявіть і відтворіть
вірш за піктограмами.
Учитель. Молодці!
Ви змогли відтворити вірш, лише один раз прочитавши його.
Тренінгові вправи для
розвитку зорової пам’яті
Гра «Фотограф» (сірники — фігури —
відтворення)
Тренінг «Відтвори ланцюжок»
Тренінгові вправи для
розвитку уяви і мовлення
Гра «Хто більше?»
(Діти працюють у парі,
називають іменники за 1 хв.)
Розминка «Австралійський дощ»
Учитель. А чи
знаєте ви, що таке австралійський дощ? Зараз ви почуєте його (діти всі коментарі учителя показують певними рухами: клацання
пальчиками, плескіт у долоні, тупіт ногами тощо).
Метод невербальних
асоціацій
Учитель. Я
називаю вам слова, а ви пов'язуєте їх із малюнками. Уявіть собі!
Курка, вікно, яма, торт, зошит, ковзани,
літо, музика, рука, карусель.
(Діти по закінченні
роботи відтворюють слова, а потім малюнки, з якими вони були пов'язані.)
Вивчення вірша за
картинками (метод невербальних
асоціацій)
Вірш "Рукавички"
- А тепер спробуйте за малюнками
відтворити вірш.
(Діти відтворюють вірш за
малюнками.)
- Уявіть і пригадайте малюнки і за ними
відтворіть вірш.
(Діти відтворюють вірш
без малюнків.)
Гра зі словниковими
словами
Учитель. Створюємо
в уяві мультфільм із словниковими словами.
Криниця — заросла очеретом.
Очерет — розцвів як.
Черемха — відцвіла і на ній вродили.
Абрикоси — які всі з'їв.
Депутат — у якого висипалися з.
Кишені.
Апельсини— а підібрав їх.
Лелека — він полетів далеко за.
Горизонт — в якому заховалися два слова
гори, зонт.
(Кількість слів може
бути довільною.)
Гра з числами за
методом Цицерона
9, 38, 77, 14, 20, 6, 2, 100, 88, 5.
(Діти в уяві
розміщують, пишуть, малюють запропоновані числа у класі, а потім відтворюють
весь ланцюжок чисел.)
IV. Підсумок
уроку
Релаксація під
спокійну музику
Учитель. Зручно
вмостіться, розслабтеся, заплющте очі. Уявіть, що ви сидите на березі теплого
океану. Ваш подих рівний і спокійний. Ви чуєте шум хвиль, відчуваєте тепло
сонячних промінчиків, які ніжать ваше тіло, а кінчик носа трішки припікають.
Легенький морський вітерець ніжно грається з вашим волоссям. Ви милуєтеся
морським пейзажем. Вдихніть глибоко. У повітрі відчувається аромат океану,
присмак солі. Хвиля накочується на берег, перевертає камінчики, лагідно лоскоче
ваші ніжки. Ви чуєте, як кричать чайки, як розмовляють дельфіни. Усі ваші
турботи і негаразди дельфіни забрали далеко в океан. Смуток і журба опинилися
на самісінькому дні океану. Радість, спокій наповнюють ваші душі. Ви відпочили,
відчуваєте бадьорість, у вас гарний настрій. Раз — розплющте очі, два —
випряміться, три — усміхніться, ви сповнені сил і готові виконати будь-яке
завдання.
Загадка «Усмішка»
Учитель. Я хочу
загадати вам загадку і побажати, щоб відгадка до неї завжди була з вами.
Вона нічого не коштує, але створює багато
чого.
Вона збагачує тих, хто її отримує, не
збіднюючи тих, хто її дарує.
Вона триває мить, але пам'ять про неї залишається
надовго.
Немає таких багатіїв, які могли б її
купити.
Немає таких бідних, які не стали б багатші
її милістю.
Вона створює щастя у домі, є паролем для
друзів.
Водночас її не можна ані купити, ані
випросити, ані позичити, ані вкрасти, адже вона є цінністю, яка не принесе
жодної користі, якщо не йтиме від чистого серця...
Учитель. Даруйте
усмішки одне одному. Я сподіваюся, що наш урок залишить у вашій уяві приємні
спогади.
Майстер-клас
Немає коментарів:
Дописати коментар